Walking the Narrows

23 mei 2014 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Hallo daar,

hier weer een update.

Nadat we Bryce hadden verlaten was de volgende stop Zion National Park. Ook hier zaten alle (2) campgrounds vol, maar we hadden een mooi plekje gevonden op het Ponderosa Ranch Resort. Mooie plek, weer geweldige douches (die worden echt steeds belangrijker ;-) Wat hier sowieso opvalt, maar dat terzijde, bijna overal hangen van die wegwerp papieren wc brilletjes, waar een mens al niet blij mee kan zijn ;-)

Maar terug naar Zion, omdat we maar 1.5 uur moesten rijden vanaf Bryce waren we voor de middag al in Zion, na wat zoeken (lees mensen die in hun camper zaten vragen of en wanneer ze weggingen), hadden we snel een plekje en konden we lunchen. Daarna naar het visitor center om te kijken wat er te doen was.

Onze keuze viel op the Narrows, een wandeling in een kloof. We kregen het advies om waterschoenen te huren, dus eerst even langs de verhuur. Na 2 paar "prachtige" rode waterschoenen inclusief neopreen sokken en voor beiden een wandelstok konden we op pad. Omdat het grootste deel van het park is afgesloten voor gewone auto's gingen we met de shuttlebus en na een rit van 40 minuten kwamen we bij het eindpunt. Hierna was het nog 20 minuten lopen naar het water, en die schoenen heten niet voor niets waterschoenen, maar goed we hebben het gehaald.

In het water waren ze echter geweldig, je had tenminste grip op de stenen en, nog belangrijker, je voeten vroren er niet af, dat water was echt steenkoud! De stok bleek ook geen overbodige luxe er stond genoeg stroming. Het meeste water was enkeldiep tot soms halverwege mijn bovenbenen, en zo 'wandelden' we dus door die kloof. Echt 1 van de mooiste dingen die ik heb gedaan. Zonnetje in de lucht, zwevende condors erboven en kleine watervalletjes en leuke gekleurde bloempjes langs de wanden.

Er waren natuurlijk ook mensen (Nederlanders in ons geval), die we hoorden zeggen dat ze echt niet met die schoenen gingen lopen want dat was niet cool, en die gingen gewoon op gympen of blote voeten. Die zijn dus binnen 10 minuten omgekeerd nadat ze of omver waren gevallen in het water want je gaat glijden, of zo hard hun tenen hadden gestoten dat die best eens gebroken konden zijn... Dan maar ff niet hip, wij hebben een gaaf tripje gehad.

Dennis is uiteindelijk nog 45 minuten verder gegaan, en ik heb lekker op een steen in de zon zitten wachten.

Hierna was het weer terug naar de verhuur en daarnaast zat een restaurant met geweldige hamburgers, dus dat was voor de 2e keer uiteten :-)

De volgende dag (vrijdag) weer terug het park in, ze hadden voor het eerst deze vakantie slecht weer opgegeven dus hebben we maar een kort tochtje gedaan. We hadden ook besloten om te kijken of we niet gewoon gelijk door konden gaan naar Vegas, we hadden toch nog geen slaapplek en we wisten dat daar nog wel plaats zou zijn. Via internet even een reservering gemaakt, daarom nu 2 nachten in Vegas op de enige camping aan de Strip.

Nog even over die wandeling in Zion, die ging helemaal nergens over, er zouden 3 mooie emerald (lees mooi blauw) kleurige poelen moeten liggen in een soort oerwoudachtige omgeving, dat laatste klopte wel, de prachte poelen waren gewoon modder poeltjes waar echt geen blauw in te bekennen was. Gelukkig had ik na 2 al zoiets van, die derde zal ook wel niets wezen, en dat kan Dennis beamen want die is wel naar boven gelopen voor eigenlijk niets ;-)

Hierna hebben we Zion, wat verder echt een mooi park is en we voor het eerst heel veel Nederlanders tegenkwamen, achter ons gelaten, nu op naar Las Vegas!

1. Cobi Luijt:
    25 mei 2014
    Jammer maar heb je geen foto gemaakt van die waterschoenen? Ik had ze graag willen zien!