Bryce Canyon

21 mei 2014 - Bryce Canyon City, Verenigde Staten

Hoi!

Gisterenmiddag zijn we aangekomen in Bryce Canyon City, met daarbij het Nationale park Bryce Canyon.

Nu moet je je van dat City niet te veel voorstellen, 1 grote camping, een motel wat winkels, 2 restaurants, een wasserette en een zwembad, de laatste 2 zijn op de camping. Alles hoort ook bij de camping, allemaal gesticht en opgericht door Ruby Syrett in 1916. En dat is prettig want voor de rest is er hier in de omtrek weinig. Er zijn wel 2 campings in het park, maar die zijn bijna altijd vol, ook hier is het 'wie het eerst komt'…principe en dat waren wij duidelijk niet aan het einde van de middag ;-), maar goed, we hebben een hele mooie camping, 6 minuten buiten het park en we kunnen eindelijk weer eens de was doen, ook wel handig.

Omdat we nog geen slaapplaatsen hebben voor de komende dagen, alleen zaterdag, en het dit weekend memorial day weekend is en iedereen hier 4 dagen vrij heeft, zijn we eerst maar eens op internet gegaan om dat te regelen, we zijn bijna rond, dinsdag en woensdag in Bryce, donderdag in Zion, vrijdag weten we nog niet, zaterdag in Vegas, zondag weten we ook nog niet en maandag en dinsdag in Yosemite (ook al gereserveerd), maar goed er zal vast wel ergens plek zijn….hoop ik.

Daarna toch maar even het park in, de zon ging bijna onder, en ik moet zeggen, echt heel gaaf, die de foto’s later. Er staan hier allemaal pilaren rechtop (hoodoo’s) net heel veel mensjes bij elkaar, maar….je moet het zien.

Je krijgt hier altijd allerlei folders en krantjes als je een park in gaat en wat bleek, er zouden die avond telescopen worden opgesteld. Dennis wilde dat vorig jaar in Glacier al een keer doen, maar toen waren we te vroeg in het seizoen. Er zou eerst een film met lezing zijn. Wij dachten dat daar misschien 5 nerds zouden zitten en dat was het…..not……bijna 200 man in een zaaltje voor 100 op elkaar gepropt om te luisteren naar Ranger William. Hierna moest je dan moet je auto naar een andere locatie, en gelukkig haakten toen al heel wat mensen af, maar we stonden nog steeds zeker met 100 man op een parkeerplaats. Lekker knus in het donker, maar ik moet zeggen, ik heb nog nooit zoiets gezien, Saturnus, inclusief de ring er om heen, 2 rode strepen over Jupiter en 4 kleine manen eromheen, de 2 ijskappen (noord en zuid) van Mars en een of andere nevel met honderden sterren eromheen. Je ziet dat wel eens op tv, maar om dat zelf te zien vond zelfs ik heel gaaf.

Toen was het inmiddels 22.30 geworden dus richting de camping, was lange dag.

En toen vandaag, bijna op de helft alweer, heerlijk lang uitgeslapen en uitgebreid onder de douche (een grote!) op de camping, de was gedaan en beetje gehangen en Den natuurlijk foto’s bewerkt.

Om 12.30 maar weer eens richting het park. Je kunt hier niet echt verdwalen, er is 1 weg van 18 mijl (ongeveer 30km) en aan het einde moet je draaien en dan kom je vanaf de handige parkeerkant langs allemaal viewpoints, die zitten allemaal aan 1 kant, want de canyon is ook maar aan 1 kant.

We staan nu op het parkeerterrein bij Sunsetpoint, en Dennis is een trail aan het lopen van 1.5 uur de Canyon in dan kom je dus ook aan de voet van die Hoodoo’s. Ik heb iets te veel last van mijn banden dus ik mag bloggen, ook leuk.

Vanavond gaan we uiteten (jaja) en gaan we filmpje kijken. Morgen richting Zion, waar het hopelijk nog even 2 dagen droog blijft, maar goed, hier lag vorige week schijnbaar ook nog sneeuw en daar zie je nu ook niets meer van (we zitten wel boven de 2000 meter, dus heel gek schijnt het niet te zijn).

Groetjes en tot de volgende keer!

1. Cobi Luijt:
    22 mei 2014
    Vervelend voor jou van je banden-pech maar een geluk voor ons, weer een leuk verhaal. Hou je weer een foto avond als je thuis bent? Ik kijk er wel naar uit.
    Een fijne voortzetting van de vakantie. XXX
  2. Wil:
    22 mei 2014
    Hallo
    Een iets minder wild verhaal gelukkig, maar wat zal dat mooi geweest zijn. met al die sterren en planeten zoiets zal niet vaak zien. doe maar een beetje rustig aan. Verder hoop ik wel dat je nog wel plekjes kunnen vinden om te overnachten, nog veel plezier, en het zijn weer mooie foto`s tot het volgende verhaal.
    dikke kus
  3. Sikke en Gerry:
    23 mei 2014
    Lieve Dennis,Monique en mini,
    Mooi te horen over Brice Canyon; wij zijn al 2 keer bij Ruby`s geweest.Morgen vliegen we naar Calgary.Columbia Icefield glacier is open en het is er 5 graden.veeel plezier nog en kalm aan; wat hebben jullie al veel gezien en er komt nog zoveel moois.
    Dikke tùt van pa en ma ,Sikke en Gerry,opa en oma van mini.