Grand Canyon

19 mei 2014 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Daar zijn we weer :-)

We hadden via internet 2 plekjes gereserveerd bij de Grand Canyon, 1 een half uur rijden ervandaan en 1 in het park zelf, voor die laatste hebben we de reis ook een beetje omgegooid, maar alles zit hier ook vol....tot ongeveer een jaar van de voren....

Nadat we 3 x verkeerd waren gereden omdat de routebeschrijving niet klopte, de camping niet te vinden was op de TomTom (geen adres) en we ook echt niets hadden gezien wat er op leek hebben we het maar gevraagd aan een dame die sieraden stond te verkopen langs de kant van de weg, wat bleek, we moesten kilometers terug, door de bergen en een hele andere weg in, en inderdaad, daar was een bordje met camping, maar dan moest je wel eerst die afslag nemen en ongeveer 500 meter doorrijden....vrij laat kwamen we dan ook aan, maar omdat we nu in Arizona zijn ging de klok een uur terug, dus lange dag maar toch nog 'vroeg'.

Zondag vroeg op erg nieuwsgierig richting de Canyon, en die is inderdaad GROOT! En indrukwekkend en op sommige plaatsen stond er windkracht 9, niet normaal, het schijnt daar dus ook weleens windstil te zijn, nu ging tijdens de lunch de hele camper continue heen en weer, maar ach, het uitzicht maakte heel wat goed.

En als je er dan toch bent, dan zijn er genoeg wandelpaden die je kunt nemen, maar blijkbaar is er niet alleen met de TomTom wat mis, we zijn een hele andere route gaan lopen dan gepland, volgens het foldertje zou hij heel makkelijk moeten zijn en gelijkmatig langs de Canyon, dus toen wij 20 minuten in de brandende zon naar benden hadden gelopen over een soort stenen/zand/bos pad kregen we het vermoeden dat er iets niet helemaal goed ging... Dus wij weer terug naar boven....dat duurde iets langer dan 20 minuten, dan is zwanger zijn en op 8000 ft (ongeveer 2.5km) lopen best zwaar.....Maar ook hier kwamen we uiteindelijk weer boven....mooi op tijd voor de lunch :-), in dit dus geval shaken not stirred ;-)

Veel foto's gemaakt, veel herten e.d. gezien en rond 19.00 de berg weer af naar de camping waar we inmiddels in het donker weer aankwamen.

Op naar het volgende avontuur, Bryce Canyon

Groetjes!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cobi Luijt:
    22 mei 2014
    Waar heb ik dat meer gelezen van die andere route? Ach jullie zijn weer een ervaring rijker.