We gaan off road.....

18 mei 2014 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Hallo, hier weer een berichtje van ons, we hebben ondertussen al weer heel veel kilometers gemaakt en heel veel gezien en gedaan.

Nadat we Moab hadden verlaten moesten weer een behoorlijk stukje rijden richten Monument Valley, er is daar qua campings eigenlijk niets in de buurt en we hadden niets gereserveerd, dus dat was even spannend, op de enige weg naar de camping toe reed er een camper achter ons, dus wij gas er op on te zorgen dat we wel voor die camper aan zouden komen op de camping, voor het geval dat.

Dat lukte, en toen liep ik de wasserette in ipv het kantoortje en waren die mensen alsnog voor ons.....maar soms heb je geluk, want ik had toch het allerlaatste plaatsje :-)

Aangezien de temperatuur ook hier inmiddels de 30 graden ruim was gepasseerd en een vrij harde wind stond hebben we maar een duik zeer verfrissende, lees koude, duik genomen in het overdekte binnenzwembad, en daarna in de schaduw en uit de wind lekker een filmpje gekeken.

De volgende dag dus naar Monument Valley, aan de andere kant van de weg, eerst een bakkie koffie bij het visitor center, anders kan Dennis niet goed functioneren ;-)

We zagen wel allemaal auto's daar beneden rond rijden, en ook wat wagens met een gids, en van bovenaf leek het prima te doen.

Nu hadden ze bij Fraserway gezegd bij het ophalen van de camper dat we niet offroad mochten rijden, ook al hebben we een 4x4, maar goed, volgens Den moest dit geen probleem zijn, dus ook wij echt naar beneden richting the Monuments......binnen 2 minuten zat ik al te gillen dat ik dit echt niet wilde, alles schudde heen en weer en 1 x schoven we half de bocht uit, maar 3 bochten later waren we dan beneden....hmmmmm raar.....geen enkele andere camper of truck camper hier, alleen maar mensen die ons aanstaarden alsof we compleet de weg kwijt waren.....de rondrit zou 1.5 - 2 uur duren en was 28 km. Uiteindelijk zijn we na 4 km toch maar omgedraaid, het was echt niet te doen.

Nadat we veilig boven waren aangekomen werden we door diverse mensen aangesproken, ze dachten dat we 'crazy Canadians' waren, maar nadat we vertelden dat we uit Holland kwamen werden we met veel enthousiasme begroet en bijna geprezen dat we dit hadden aangedurfd.

Binnen in de camper lag de inhoud van de vriezer op de grond, maar verder hadden we geen schade, en er waren heel veel lekke banden om ons heen, en toen was het nog maar 12.00.....op naar de Grand Canyon, daar over meer in een volgend blog.

1. Cobi Luijt:
    22 mei 2014
    Ha ha ik zie het al helemaal voor me!