Canyon Land national Park en Dead horse state park

17 mei 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Even nog snel een berichtje vanuit het visitor center in Moab, we gaan vandaag weer op doorreis. Net even nieuwe voorraad ingeslagen en natuurlijk even langs de Starbucks, wat altijd goed is voor het humeur van Dennis!

We zaten gisteren om 9.00 zaten we in de auto op weg naar de dagtocht van de dag, Canyon Land National Park en Dead Horse Point State Park.

Na ongeveer 45 minuten waren we op de plaats van bestemming, de temperatuur was inmiddels al weer 24 graden maar door de bewolking was het iets minder heet dan gisteren.

Waar Dennis helemaal weg is van Arches wat ook mooi is, maar na 3 bogen had ik het wel gezien ;-), ben ik na vandaag fan van dit park, echt geweldig. En dan schijnt de Grand Canyon dus nog indrukwekkender te zijn. Dat hoop ik dan maar, anders wordt het net zo’n dingetje als net de bizons vorig jaar, toen hadden we al midden in een kudde gestaan in Custer State Park, en waren ze in Yellowstone nog wel heel gaaf, maar het bijzondere was er beetje van af….

We hebben op plekjes gestaan, zo bijzonder, een Canyon zo groot dat je er Ambacht makkelijk 4 keer in kwijt kan (misschien wel meer) en dan ergens beneden de Colorado River, die ook niet echt het formaat heeft van een sloot, en nu als een soort slang door en langs de bergen kronkelt. Erg indrukwekkend.

Vandaag waren we ook iets beter georganiseerd, dus wandelen (berg op en af) voor dat het 12 uur werd, dan lunchen en ff niets en dan daarna weer de bergen op. Lichaamsbeweging krijgen we in ieder geval deze dagen genoeg J . De natuur is hier wel apart, er bloeit van alles maar het is zo droog als het maar zijn kan. De hagedissen zijn inmiddels niet meer op 2 handen te tellen, en buiten konijnen zijn dat de enige dieren die je hier ziet.

Na Canyon Land zijn we doorgereden naar Dead Horse State Park, niet heel groot maar ook weer indrukwekkend. Als je het opzoekt op google zie je tig keer dezelfde foto, die hebben wij dus nu ook (keertje of 6) ;-)

vandaag gaan we richting Monument Valley en dan moeten we zaterdag aankomen in/bij de Grand Canyon.

Oh ja, op verzoek ;-), met de mini gaat alles prima, ik voel me goed en zij dan hopelijk ook!

Wanneer het volgende wifi punt zich aandient weten we niet precies, maar er komt natuurlijk ergens weer een nieuwe update!

groeten

1. Sikke en Gerry:
    19 mei 2014
    Lieve Dennis,Monique en Liselotje,

Sorry,we dachten jullie berichten te kunnen versturen via "beantwoorden",maar we zijn erachter gekomen dat het op die manier niet lukte.We maakten ons al enige zorgen,maar vrijdag waren er ineens 4 berichten.Jullie liggen mooi op schema.Monumentvalley is bij avondlicht erg mooi.Ga bij de Grand Canyon ook richting Watchtower en van daaruit langs alle uitzichtspunten,zeker zo mooi qua kleur.Voor ons nog een paar spannende dagen voor vertrek.
    Liefs van Sikke,Gerry,pa en ma,opa en oma en spè.