Arches en de zonnebril

15 mei 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Nadat we 1.5 uur hebben besteed aan het zoeken en reserveren van campings onderweg, wat dus bijna dramatisch werd want het is echt overal ongeveer vol, hebben in ieder geval plek in de Grand canyon en in Las Vegas (en dat is pas 24 mei). De rest is veelal ‘wie het eerst komt’ dus dat kan nog een leuke uitdaging worden. Omdat hier best veel te zien en doen is blijven we nog een extra nacht, hebben we wel een andere plek, maar we staan tenminste. Na wat boodschapjes en tanken weer terug naar Arches.

Er was nog een stuk wat we niet hadden gezien dus daar gingen we weer, lekker midden op de dag, zoals goede toeristen doen, het was tenslotte maar 27 graden ;-) Weer op een leuk plekje de camper neergezet voor de lunch en daarna doorgereden tot het einde van de weg, omgekeerd en daarna pas de dingen gaan bekijken. Uiteindelijk nog 2 uur gelopen door de woestijn, tenminste als ik bloeiende cactussen zie is dat voor mij woestijn, stoffig en warm met hier en daar inderdaad een hagedis (variërend van 5 tot 20 cm, maar niet zo groot als de pad die bij het zwembad van de camping zat vanmorgen en waar ik bijna mijn tenen in prikte….) Aangekomen bij het verste punt van de wandeling wilde Den een foto maken, zette zijn zonnebril af en had toen nog maar een montuur met één glas in zijn handen…..beetje jammer. En dat schroefje was natuurlijk volkomen onvindbaar.

Uiteindelijk terug in Moab bleek dat de dichtstbijzijnde opticien of goede zonnebril op 1.5 uur rijden zat, maar dan wel de verkeerde kant op, maar hoe vindingrijk, bij de lokale supermarkt verkopen ze mini schroevendraaiertjes met 4 verschillende mini schroefjes voor bijna niets (€2,50) , en jawel, er paste er ook nog één.

Nu zijn we beetje moe en gaar, maar….. we zijn al wel aardig verkleurt.

Morgen richting Canyonlands en Dead horse Point.

Tot later,

Groeten!

1. Esther:
    16 mei 2014
    Ziet er weer fantastisch uit
  2. Wil:
    Hallo Dennis en Monique
    We hebben de verhalen weer gelezen,en we genieten er weer van en hebben er een idee van hoe bij jullie gaat. En kijken weer uit naar het volgende verhaal. Geniet er lekker van.
    Hier gaan we gelukkig ook naar zomerse temperaturen .
    groetjes van onsxxx
  3. Cobi Luijt:
    16 mei 2014
    Weer lekker genieten van jullie verhalen, maar goed dat die opticien zo ver weg was, dit is denk ik een goedkopere optie! Hier wordt het nu ook weer warmer na een weekje heel veel regen. Groetjes uit ZevenkampXXX