Death Valley en de witte plasticzak....

25 mei 2014 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vandaag van Las Vegas naar Death Valley, dus van warm naar heel warm weer. Omdat het weer een stukje rijden was en we niet (weer) op het heetste van de dag wilden aankomen reden we om 7.15 al weg van af de camping. Eerst nog ven tanken en een bakkie koffie en thee en we konden op weg.

Grappig om te zien dat na 'De Strip' Las Vegas ook ineens een soort van stopt. Hierna volgden nog wel mooie buitenwijken en veel cactussen en zand en langzaamaan steeg de temperatuur. Nog even een korte stop bij de Walmart net voor we Death Valley National Park zouden in gaan voor wat vers fruit en melk en we konden gaan.

Snel nog even langs het toilet, wij hadden net alle tanks geleegd en dan de winkel in. Blijkbaar was dat buffet van gisteren toch niet heel goed bevallen.....maar goed verder alles ok....tot we bij de kassa stonden....snel weer terug naar het toilet....Buiten was het al boven de 30 graden, ik had het steenkoud.....we naderden Death Valley en ik had inmiddels toch maar een banaan op, maar het eerste uitzichtpunt heb ik even gelaten voor wat het was....

Wat ik me verder kan herinneren van Death Valley is Devils Golf Course, daar ben ik nog uit de camper gekomen en ik heb de temperatuur een keer op 43 graden zien staan maar verder....

Ik weet wel dat een plastic zak van de Safeway er van binnen net zo wit uitziet als een plastic zak van de Walmart, en dat was ook de kleur van de slabak die ik daarna meerdere malen aan de binnenkant heb bekeken. Ik kan me niet herinneren dat ik zo ziek ben geweest....gelukkig deed de airco het, maar dat was het enige positieve. De kortste route naar Yosemite konden we namelijk niet rijden omdat die pas (Tioga Pass) nog was afgesloten door de sneeuwval, dus we moesten 800 km omrijden en in die contreien was er nergens vrij snel een camping te vinden. Uiteindelijk stonden we om 18.00 op een KOA die nog 2 plaatsjes vrij had maar dat was het ook het enige positieve voor mij, ik bleef ziek.

Dennis heeft echt wonderen verricht door zo lang te blijven zoeken op zoek naar een slaapplek, en die heeft volgens mij de de verdere avond ook niet zoveel meer meekregen.

Maandag naar Yosemite, hopelijk beiden dan weer fit...