South Dakota so far....

31 mei 2013 - Keystone, South Dakota, Verenigde Staten

Hallo!

We zijn inmiddels al weer 3 dagen in de 8e staat die we onderweg tegenkomen, South Dakota.

Na de vreselijke thunderstorms klaarde het weer behoorlijk op en zijn we met zon verder gereden richting de Badlands. Weer heeeeeel veel gras en landbouwgrond maar ook veel reclameborden, en daar staan soms grappige/rare dingen op zoals:

- you'll be sure our bait will die trying (voor visvoer)

- Spicy not pricy (voor een hamburger)

- You've got the dream, we've got the team (Voor leningen zonder controle of je het wel kan betalen)

- Red ass brewery (voor rabarber wijn)

- Foodruckers restaurant (wil niet weten wat ze daar doen...)

- Naked brewery - get buck naked and try our wine (wijnproeverijen)

en dan natuurlijk de vreselijke foto's van mensen die je wel willen helpen in de rechtzaal of met een hypotheek. Die zijn eerst allemaal netjes onder de zonnebank geweest en langs de tandenbleeker.

Aangekomen bij de juiste afslag zijn we eerst naar de oude lanceerbasis geweest van een minuteman misile. Deze kernraket kon in 30 minuten ergens in Rusland zijn tijdens de koude oorlog. Raar idee dat er daar, tussen de koeien, het gras en het grote niets 51 bunkers verstopt zaten met zo'n raket er in. Nu is het een monument en wordt je rondgeleid door mensen die daar vroeger onder de grond zaten te wachten of ze misschien 'de sleutel moesten omdraaien'.

Daarna door naar de Badlands. Heel bijzonder, als je daar loopt is het net of je niet meer op de aarde bent, (behalve dan dat je continue moet opletten voor ratelslangen). Aparte steen en rotsformaties van een soort roze roodachtige stenen die op sponzen lijken (door de kleine gaatjes) Na (heel) wat foto's en een stuk wandelen naar de camping gereden en daar begon het weer te regenen en vrij hard te waaien. Vanuit de camper liggen kijken naar "tentmensen" die in de stromende regen nog een tentje moesten opzetten, en proberen alles droog en bij elkaar te houden. Er is geen leuker vermaak dan....

Droog is het niet meer geworden to nu, 24 uur later.

Onderweg van Wall naar Rapid City zoveel wind gehad dat we 3 x bijna van de weg werden geblazen, en net op de camping zagen we dat er dus een 'wind alert' uit was omdat er vlagen van 50 mph (80 km per uur) waren.

We zijn nu in Keystone (362 inwoners) en gaan morgen naar Mount Rushmore en Custer state park. Daar willen we dag of 2 bllijven.

Maar nu eerst......rijst met kip :-)

Groetjes!

1. Esther:
    1 juni 2013
    Hey schatje ! Het klinkt allemaal erg leuk waar je allemaal bent geweest